
Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kamieniu Krajeńskim
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
INSPEKTORA ds. ŚWIADCZEŃ
w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej
z siedzibą przy Placu Odrodzenia 3, 89-430 Kamień Krajeński
I. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej lub innego państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku inspektora,
6) wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,
7) co najmniej 3 letni staż pracy,
8) znajomość i umiejętność właściwej interpretacji i stosowania przepisów ustawy o dodatkach mieszkaniowych, świadczeniach rodzinnych wraz z aktami wykonawczymi, ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego, ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
II. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów prawa z zakresu ustawy o samorządzie gminnym i ustawy o pracownikach samorządowych;
2) umiejętność obsługi komputerowych programów biurowych;
3) umiejętność samodzielnego identyfikowania problemów oraz sprawnego pozyskiwania informacji niezbędnych do wykonywania zadań;
4) umiejętność organizowania pracy własnej oraz pracy w zespole;
5) umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych;
6) wysoka kultura osobista;
7) komunikatywność, sumienność, obowiązkowość oraz uczciwość;
8) doświadczenie zawodowe przy obsłudze dodatków mieszkaniowych, świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. udzielanie informacji dotyczących uprawnień do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych oraz świadczeń jednorazowych;
2. przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków dotyczących dodatków mieszkaniowych, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń jednorazowych;
3. prowadzenie postępowań w zakresie spraw dotyczących dodatków mieszkaniowych, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń jednorazowych;
4. gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych wnioskodawców oraz członków ich rodzin w zakresie określonym w ustawie o świadczeniach rodzinnych, ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawą o dodatkach mieszkaniowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych;
5. opracowanie projektów decyzji administracyjnych, postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu dodatków mieszkaniowych, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i zaliczki alimentacyjnej;
6. sporządzanie projektów decyzji odmownych oraz prowadzenie postępowań w sprawach realizacji programów rządowych;
7. przygotowanie list wypłat świadczeń, obsługa programu Płatnik w części dotyczącej świadczeń;
8. analiza sytuacji w zakresie płynności i terminowości realizacji świadczeń w celu właściwiej organizacji pracy i wywiązywania się terminów ustawowych wynikających z obowiązujących przepisów;
9. przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu;
10. sporządzanie zaświadczeń na żądanie osoby ubiegającej się o ich wydanie;
11. współdziałanie w zakresie dodatków mieszkaniowych, świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i innych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, urzędami skarbowymi, sądami i komornikami, z zakładami karnymi, ośrodkami pomocy społecznej, powiatowymi centrami pomocy rodzinie, powiatowymi urzędami pracy, zakładami pracy, szkołami, policją, prokuraturą i innymi instytucjami;
12. współpraca w zakresie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego z wojewodami i urzędami wojewódzkimi;
13. współdziałanie z pracownikami Ośrodka w celu realizacji zadań wymagających uzgodnień;
14. obsługa programu komputerowego obsługującego świadczenia oraz współpraca z dostawcą systemów informatycznych w zakresie wdrażania i udoskonalania programów wykorzystywanych w Ośrodku;
15. wykonywanie zastępstwa na innym stanowisku urzędniczym zgodnie z planem zastępstw;
16. wykonywanie innych niezbędnych zadań zleconych przez Dyrektora zgodnie z umową o pracę.
IV.Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1. Miejsce pracy: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kamieniu Krajeńskim, Plac Odrodzenia 3, 89-430 Kamień Krajeński, parter.
2. Liczba i wymiar etatu: 1/1 etatu.
Godziny pracy: poniedziałek, środka, czwartek 7:30-15:30, wtorek 7:30-17:00, piątek 7:30-14:00. Z uwagi na stosowanie zmiennego (ruchomego) rozkładu czasu pracy oraz równoważnego systemu czasu pracy godziny mogą ulegać zmianom.
W przypadku osób niepełnosprawnych czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i 40 godzin tygodniowo. Czas pracy osoby niepełnosprawnej zaliczonej do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności nie może przekraczać 7 godzin na dobę i 35 tygodniowo. Osoba niepełnosprawna nie może być zatrudniona w porze nocnej i w godzinach nadliczbowych. Powyższe nie dotyczy, gdy na wniosek osoby zatrudnionej, lekarz prowadzący badania profilaktyczne pracowników lub w razie jego braku lekarz sprawujący opiekę nad tą osobą wyrazi na to zgodę (art. 15 i 16 Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2025r., poz. 913)).
3. Charakter pracy: samodzielne stanowisko pracy, praca umysłowa, administracyjno–biurowa, przy komputerze powyżej 4 godzin, z bezpośrednim kontaktem z interesantem, rozmowami telefonicznymi, przemieszczaniem się wewnątrz budynku, wymagająca współpracy z innymi pracownikami i instytucjami.
4. Wynagrodzenie: ustalone na podstawie Regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kamieniu Krajeńskim stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 5/2025 Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kamieniu Krajeńskim z dnia 2 czerwca 2025 roku w sprawie ustalenia Regulaminu wynagradzania pracowników Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kamieniu Krajeńskim.
V.Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi co najmniej 6%.
VI. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) życiorys - curriculum vitae z uwzględnieniem przebiegu pracy zawodowej,
3) kserokopie świadectw pracy,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności,
6) wypełniony kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia,
7) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8) oświadczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na ww. stanowisku,
9) oświadczenie o treści ”Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych”,
10) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
11) klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych, stanowiąca załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia,
12) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeśli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia określonego w § 13 a ust. 2 ustawy
o pracownikach samorządowych,
12) inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności.
Składane kserokopie dokumentów muszą być czytelne. Kandydat parafuje własnoręcznym podpisem każdą stronę dokumentów.
W przypadku zatrudnienia, kandydat będzie zobowiązany do przedstawienia oryginałów składanych dokumentów oraz do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego.
VII.Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko inspektora ds. świadczeń” w terminie do dnia 28 lipca 2025 r. (poniedziałek) do godziny 13:00, osobiście w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kamieniu Krajeńskim, Plac Odrodzenia 3, 89-430 Kamień Krajeński, od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania, tj. w poniedziałek, środę, czwartek od godz. 7:30 do 15:30, we wtorek od godz. 7:30 do 17:00, w piątek od godz. 7:30 do 14:00 z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy lub przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (o zachowaniu terminu nie decyduje data stempla pocztowego) lub drogą elektroniczną na elektroniczną skrzynkę podawczą e-PUAP w przypadku wysyłania dokumentów aplikacyjnych opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
Aplikacje, które wpłyną do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej po wskazanym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
Osoby, które zakwalifikują się do drugiego etapu konkursu zostaną powiadomione telefonicznie o terminie dalszego postępowania kwalifikacyjnego.
Szczegóły znajdziecie w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka: https://mgopskamienkr.rbip.mojregion.info/267/ogloszenie-naboru-na-wolne-stanowisko-urzednicze-inspektor-ds-swiadczen.html