
Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kamieniu Krajeńskim ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze INSPEKTORA ds. ŚWIADCZEŃ w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kamieniu Krajeńskim
z siedzibą przy Placu Odrodzenia 3, 89-430 Kamień Krajeński.
I. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej lub innego państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku inspektora,
6) wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,
7) co najmniej 3 letni staż pracy, w tym co najmniej 2 letni staż w jednostkach samorządu terytorialnego na podobnym stanowisku,
8) znajomość przepisów ustawy o świadczeniach rodzinnych wraz z aktami wykonawczymi, ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego, ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
II. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość przepisów prawa z zakresu ustawy o samorządzie gminnym i ustawy o pracownikach samorządowych,
2) doświadczenie zawodowe przy obsłudze świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych,
3) umiejętność obsługi komputerowych programów biurowych;
4) umiejętność samodzielnego identyfikowania problemów oraz sprawnego pozyskiwania informacji niezbędnych do wykonywania zadań;
5) umiejętność organizowania pracy własnej oraz pracy w zespole;
6) umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych;
7) wysoka kultura osobista;
8) komunikatywność, sumienność, obowiązkowość oraz uczciwość.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. udzielanie informacji dotyczących uprawnie do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, oraz świadczeń jednorazowych (dodatek osłonowy itp.),
2. przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków dotyczących świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń jednorazowych,
3. prowadzenie postępowań w zakresie spraw dotyczących świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń jednorazowych,
4. gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych wnioskodawców oraz członków ich rodzin w zakresie określonym w ustawie o świadczeniach rodzinnych, ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
5. opracowanie decyzji administracyjnych, postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i zaliczki alimentacyjnej,
6. sporządzanie decyzji odmownych oraz prowadzenie postępowań w sprawach realizacji programów rządowych,
7. przygotowanie list wypłat świadczeń, obsługa programu Płatnik w części dotyczącej świadczeń,
8. analiza sytuacji w zakresie płynności i terminowości realizacji świadczeń w celu właściwiej organizacji pracy i wywiązywania się terminów ustawowych wynikających z obowiązujących przepisów,
9. przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu,
10. sporządzanie zaświadczeń na żądanie osoby ubiegającej się o ich wydanie,
11. współdziałanie w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i innych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, urzędami skarbowymi,, sądami i komornikami, z zakładami karnymi, ośrodkami pomocy społecznej, powiatowymi centrami pomocy rodzinie, powiatowymi urzędami pracy, zakładami pracy, szkołami, policją, prokuraturą i innymi instytucjami,
12. współpraca w zakresie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego z wojewodami i urzędami wojewódzkimi,
13. współdziałanie z pracownikami Ośrodka w celu realizacji zadań wymagających uzgodnień,
14. obsługa programu komputerowego obsługującego świadczenia oraz współpraca z dostawcą systemów informatycznych w zakresie wdrażania i udoskonalania programów wykorzystywanych w Ośrodku,
15. wykonywanie zastępstwa na innym stanowisku urzędniczym zgodnie z planem zastępstw;
16. wykonywanie innych niezbędnych zadań zleconych przez Dyrektora zgodnie z umową o pracę.
IV. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1. Miejsce pracy: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kamieniu Krajeńskim, Plac Odrodzenia 3, 89-430 Kamień Krajeński, parter.
2. Liczba i wymiar etatu: 1/1 etatu.
Godziny pracy: poniedziałek, środka, czwartek 7:30-15:30, wtorek 7:30-17:00, piątek 7:30-14:00.
W przypadku osób niepełnosprawnych czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i 40 godzin tygodniowo. Czas pracy osoby niepełnosprawnej zaliczonej do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności nie może przekraczać 7 godzin na dobę i 35 tygodniowo. Osoba niepełnosprawna nie może być zatrudniona w porze nocnej i w godzinach nadliczbowych. Powyższe nie dotyczy, gdy na wniosek osoby zatrudnionej, lekarz prowadzący badania profilaktyczne pracowników lub w razie jego braku lekarz sprawujący opiekę nad tą osobą wyrazi na to zgodę (art. 15 i 16 Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U.2020r., poz.426)).
3. Charakter pracy: samodzielne stanowisko pracy, praca umysłowa, biurowa, przy komputerze i monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę, z bezpośrednim kontaktem z interesantem, rozmowami telefonicznymi, przemieszczaniem się wewnątrz budynku, wymagająca współpracy z innymi pracownikami i instytucjami.
4. Wynagrodzenie: ustalone na podstawie Regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kamieniu Krajeńskim stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 13/2023 Dyrektora Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kamieniu Krajeńskim z dnia 15 czerwca 2023 roku.
V. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi co najmniej 6%.
VI. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) życiorys - curriculum vitae z uwzględnieniem przebiegu pracy zawodowej,
3) kserokopie świadectw pracy,
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
5) kserokopie o ukończonych kursach, szkoleniach,
6) kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia,
7) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8) oświadczenie o treści "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych”,
9) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
10) klauzula informacyjna w związku z przetwarzaniem danych osobowych w sprawie swobodnego przepływu takich danych, stanowiąca załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia,
11) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeśli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia określonego w § 13 a ust. 2 ustawy
o pracownikach samorządowych,
12) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku inspektora,
13) inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności.
Składane kserokopie dokumentów muszą być czytelne. Kandydat parafuje własnoręcznym podpisem każdą stronę dokumentów.
VII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko Inspektora ds. świadczeń” w terminie do dnia 29 marca 2024 r. (piątek) do godziny 12:00, osobiście w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kamieniu Krajeńskim, Plac Odrodzenia 3, 89-430 Kamień Krajeński, od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania, tj. w poniedziałek, środę, czwartek od godz. 7:30 do 15:30, we wtorek od godz. 7:30 do 17:00, w piątek od godz. 7:30 do 14:00 z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy lub przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (o zachowaniu terminu nie decyduje data stempla pocztowego) lub drogą elektroniczną na elektroniczną skrzynkę podawczą e-PUAP w przypadku wysyłania dokumentów aplikacyjnych opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
Aplikacje, które wpłyną do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej po wskazanym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
Osoby, które zakwalifikują się do drugiego etapu konkursu zostaną powiadomione telefonicznie o terminie dalszego postępowania kwalifikacyjnego.